Prowadzisz firmę transportową? Zacznij oszczędzać czas i pieniądze, dzięki powiększonym zbiornikom paliwa do samochodów dostawczych
- Autor: Grzegorz
Wyposażenie floty w powiększone zbiorniki paliwa to inwestycja przynosząca korzyści na wielu polach. Czemu warto się na nią zdecydować?
Z perspektywy przewoźników obsługujących długie trasy, pojemność zbiorników fabrycznie montowanych w busach i autach dostawczych często okazuje się zbyt mała. Brak możliwości zabrania ze sobą większej ilości paliwa sprawia, że konieczne stają się częstsze tankowania. To rodzi kolejne problemy, zwiększając koszty długich kursów i utrudniając planowanie. Na szczęście ich rozwiązanie jest stosunkowo proste.Przewoźnik wcale nie musi zdać się na zbiorniki paliwa montowane przez producentów samochodów. Całkowicie legalnie i bezpiecznie może bowiem zamienić je na powiększone odpowiedniki. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu? Jakie korzyści będą udziałem firmy, która zdecyduje się na taką inwestycję? O czym należy pamiętać przy jej planowaniu?
Powiększone zbiorniki paliwa. Inwestycja, która szybko się zwróci
Optymalizacja kosztów przewozów to na pewno najważniejszy argument przemawiający za montażem powiększonego zbiornika. Możliwość zatankowania większej ilości paliwa to mniejsze ryzyko konieczności skorzystania z oferty droższych stacji. Ta korzyść najbardziej widoczna będzie dla przewoźników obsługujących zagraniczne trasy. Jadąc do krajów tzw. starej Unii mogą oni zabrać ze sobą więcej paliwa i opóźnić, a nawet wyeliminować tankowanie na zachodnich stacjach. Tankowanie w Polsce pozwala też na odliczenie VAT-u.Podobnie wygląda sytuacja w przypadku kursów do takich państw jak Ukraina, Białoruś, Rumunia, Mołdawia czy Serbia. Koszty tankowania są tam niższe niż w Polsce. Kierowca może więc kupić go więcej i korzystać z niego jeszcze po powrocie do kraju.
Powiększone zbiorniki paliwa to inwestycja, która przyniesie skutki również na innych polach działania firmy. Możliwość wytyczania tras wiodących przez tereny bez dużego zagęszczenia stacji benzynowych, ale prowadzących szybciej do celu, znaczne ułatwi pracę kierowców, menedżerów i spedytorów. Jeśli chodzi o przedsiębiorstwa zajmujące się przewozem osób, atutem będzie na pewno zredukowanie liczby postojów na tankowanie i tym samym skrócenie czasu poszczególnych kursów.
Montaż powiększonego zbiornika paliwa. Co na to przepisy?
Nawet mimo świadomości płynących z tej inwestycji korzyści, wielu przewoźników nie decyduje się na większe zbiorniki na paliwo w swojej flocie. Dlaczego? Powodów jest na pewno tyle, ile przypadków, ale wśród argumentów prym wiodą obawy o legalność i bezpieczeństwo tego rozwiązania. O ile jednak zbiornik zamówimy w profesjonalnej, sprawdzonej firmie, te są całkowicie nieuzasadnione.Dobry producent oceni możliwość montażu zbiornika w danym aucie i wybierze dla niego odpowiednią lokalizację oraz zadba o to, by posiadał on homologację. Jeżeli te dwa warunki zostaną spełnione, inwestycja nie przyniesie ani problemów z działaniem samochodów ani też narażania się na konflikt z prawem. Ponadto, jeśli paliwo nie zostanie usunięte ze zbiornika po powrocie do Polski, przewoźnik nie musi płacić od niego cła.
Komentarze