![Naprawa opon - czy zawsze profesjonalna wulkanizacja jest konieczna?](/images/news/cf7fc95-20210709225608_g52fe462d86d1a69b4aeaa2f435d772b7cdc3f00cd27a5f1769fe5882de935e5bbbc6277815e2347df530552d9a63f00c2f800f1370a1503a3e6488f335efde06_1280.jpg.jpg)
Naprawa opon - czy zawsze profesjonalna wulkanizacja jest konieczna?
- Autor: Grzegorz
Żadnego kierowcy nie trzeba przekonywać, że problem z oponami może wydarzyć się niemal wszędzie, a jego przewidzenie nie jest możliwe. Nie zawsze i wszędzie skorzystać można także z ofert wulkanizacji opon, szczególnie gdy kontynuowanie jazdy nie jest możliwe. Dowiedz się, jak w czasie awarii pomóc może zestaw naprawczy i czy zawsze konieczna jest wizyta u wulkanizatora.
Profesjonalna wulkanizacja opon - czy zawsze jest konieczna?
Serwis opon najczęściej kojarzy się z koniecznością sezonowej wymiany ogumienia kół. Wymianę opon przeprowadzić można jednak także samodzielnie, bez korzystania z profesjonalnych usług. Warto wiedzieć, że w takim przypadku konieczne jest odpowiednie dopasowanie felg wraz z oponami.Samodzielna wymiana opon - na co zwrócić uwagę?
Samodzielna wymiana opon dla wielu kierowców jawi się jako lepsza opcja niż profesjonalne usługi wulkanizacyjne. W teorii do zmiany kół wystarczające jest jedynie posiadania zestawu opon, podnośnika i kluczy. Warto jednak zaznaczyć, że samo nałożenie kół i ich dokręcenie nie jest jednak wystarczające. Konieczne jest także odpowiednie wyważenie kół oraz ich dopompowanie.Naprawa opon- co warto mieć w samochodzie?
Zestawy naprawcze coraz częściej zastępują dotychczas niezbędne w aucie koło zastępcze. Ich zaletą jest przede wszystkim możliwość naprawa ogumienia w łatwy sposób, bez specjalistycznych umiejętności czy użycia dużej ilości siły fizycznej. Jest to także często szybsze niż wymiana całej opony - czas naprawy zależy oczywiście od uszkodzeń, które należy zlikwidować.Na rynku dostępne są różnorodne środki, często sprzedawane w zestawach. W przypadku, gdy w kole pojawi się dziura, np. w wyniku dostania się do niej ciała obcego, jej załatanie ułatwią paski uszczelniające. Inna opcja to tzw. koło w sprayu, czyli uszczelniacz. Substancje uszczelniające z kompresorem pozwalają uzyskać lepszy efekt, niż w przypadku środków wprowadzonych bez niego.
Inna opcja to pianka, która pozwala na szybkie i bezproblemowe załatanie dziury. Warto wiedzieć, że z tym rozwiązaniem doraźnym konieczne jest podjęcie kolejnych kroków - samodzielna wymiana opony lub wulkanizacja opony u profesjonalisty. W przypadku niewielkiego uszkodzenia na czole opony wystarczająca może okazać się szybka i tańsza wulkanizacja opony na zimno. W przypadku większych uszkodzeń lub konieczności załatania dziur w bokach opony metoda sprawdza się rzadko i niezbędna jest wulkanizacja na ciepło. W tym przypadku warto zdać się jednak na ocenę uszkodzeń przez zakład wulkanizacyjny.
Zestaw naprawczy powinien być jednak stałym wyposażeniem pojazdu. Jego zadaniem jest pomóc bezpiecznie dotrzeć do mechanika.
Komentarze