Volvo Trucks rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek przeznaczonych do transportu miejskiego
Volvo Trucks zapowiedziało rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych ciężarówek Volvo FL i Volvo FE na wybranych europejskich rynkach. Producent chce w ten sposób wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone rozwiązania transportowe stosowane w miastach.
Dzięki zerowej emisji spalin i niższemu natężeniu hałasu podczas użytkowania, ciężarówki elektryczne mają duży potencjał na terenie miast. Niskie natężenie hałasu pozwala realizować dostawy i wywozić odpady zarówno wcześnie rano jak i późnym wieczorem, a nawet w nocy. Zwiększa to możliwości logistyki transportu i redukuje zatłoczenie ulic w godzinach szczytu. Lepsza jakość powietrza i mniejszy hałas to czynniki pozwalające na przyjęcie nowego podejścia przy planowaniu przestrzeni miejskiej i infrastruktury drogowej. Przykładowo elektryczne ciężarówki mogą wjeżdżać do hal załadunkowych i stref ochrony środowiska.
“Globalna urbanizacja coraz silniej wymusza wdrożenie miejskich rozwiązań logistycznych i transportu ciężarowego o zerowej emisji spalin i niższej emisji hałasu. Volvo FL Electric i Volvo FE Electric pozwolą nam spełnić surowe normy ochrony środowiska, a także wysokie wymagania komercyjne naszych klientów,” — wyjaśnia Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów elektromobilnych.
Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności zachowując przy tym optymalny zasięg pojazdu.
”Rozwiązania Volvo Trucks będą oparte na indywidualnych potrzebach biznesowych, to podejście wymaga uwzględnienia wielu parametrów, takich jak cykle jazdy, ładowność czy analiza tras, co pozwoli jak najbardziej efektywne wykorzystać akumulatory,” — dodaje Jonas Odermalm.
Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane przy ścisłej współpracy z wybranymi klientami działającymi w Göteborgu w Szwecji. Otrzymano pozytywne informacje zwrotne, kierowcy byli pod ogromnym wrażeniem responsywnego układu napędowego, płynnego przyspieszania i cichej pracy ciężarówek.
”Chociaż opinie klientów są pozytywne, jesteśmy świadomi, że w większości miast infrastruktura do ładowania pojazdów jest wciąż rozwijana. Nasza firma współpracuje zarówno z partnerami publicznymi, jak i prywatnymi, aby uzgodnić długoterminową strategię jej rozbudowy. Na chwilę obecną widać jednak, że tempo rozbudowy infrastruktury ładowania musi przyspieszyć,” — wyjaśnia Jonas Odermalm.
Przeciwdziałanie zmianom klimatu będzie wymagało dostępności kilku technologii układu napędowego.
”Pojazdy elektryczne ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, są rzeczywiście ważnym krokiem w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w miastach. Jednak nie będzie jednego źródła energii, które pozwoli uporać się ze zmianami klimatu i wszystkimi innymi kwestiami środowiskowymi. Różne rodzaje transportu wymagają różnych rodzajów układów napędowych,” — podsumowuje Jonas Odermalm.
“Globalna urbanizacja coraz silniej wymusza wdrożenie miejskich rozwiązań logistycznych i transportu ciężarowego o zerowej emisji spalin i niższej emisji hałasu. Volvo FL Electric i Volvo FE Electric pozwolą nam spełnić surowe normy ochrony środowiska, a także wysokie wymagania komercyjne naszych klientów,” — wyjaśnia Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów elektromobilnych.
Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności zachowując przy tym optymalny zasięg pojazdu.
”Rozwiązania Volvo Trucks będą oparte na indywidualnych potrzebach biznesowych, to podejście wymaga uwzględnienia wielu parametrów, takich jak cykle jazdy, ładowność czy analiza tras, co pozwoli jak najbardziej efektywne wykorzystać akumulatory,” — dodaje Jonas Odermalm.
Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane przy ścisłej współpracy z wybranymi klientami działającymi w Göteborgu w Szwecji. Otrzymano pozytywne informacje zwrotne, kierowcy byli pod ogromnym wrażeniem responsywnego układu napędowego, płynnego przyspieszania i cichej pracy ciężarówek.
”Chociaż opinie klientów są pozytywne, jesteśmy świadomi, że w większości miast infrastruktura do ładowania pojazdów jest wciąż rozwijana. Nasza firma współpracuje zarówno z partnerami publicznymi, jak i prywatnymi, aby uzgodnić długoterminową strategię jej rozbudowy. Na chwilę obecną widać jednak, że tempo rozbudowy infrastruktury ładowania musi przyspieszyć,” — wyjaśnia Jonas Odermalm.
Przeciwdziałanie zmianom klimatu będzie wymagało dostępności kilku technologii układu napędowego.
”Pojazdy elektryczne ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, są rzeczywiście ważnym krokiem w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w miastach. Jednak nie będzie jednego źródła energii, które pozwoli uporać się ze zmianami klimatu i wszystkimi innymi kwestiami środowiskowymi. Różne rodzaje transportu wymagają różnych rodzajów układów napędowych,” — podsumowuje Jonas Odermalm.