Wyznacz-trase.pl

Jak wybrać odpowiednie świece zapłonowe

Do kwestii wyboru świec samochodowych każdy ma swoje własne podejście. Jedni ufają wyłącznie znanym markom, inni szukają tańszych, komuś doradzali znajomi.

Ale zawsze trzeba spojrzeć na charakterystykę, można to zrobić na stronie https://2407.pl/swiece-zaplonowe/. Sprawdź dokładnie to ustawienie.

Takie podejście do świec jest po prostu niedopuszczalne, ponieważ odgrywają one bardzo ważną rolę w pracy jednostki napędowej, wystarczy jedna niesprawna świeca, aby zakłócić pracę całego silnika. Źle dobrane świece mogą prowadzić do problemów z zakresem temperatur silnika, w efekcie nie tylko świece, ale i sam silnik spalinowy (ICE) może ulec awarii. Dodatkowo problemy ze świecami uderzają w kieszeń, masz gwarancję spalenia paliwa z nieprawidłowego działania świec. Mając raz wybrane świece kiepskiej jakości lub po prostu nie pasujące do Twojego typu silnika, bardzo szybko pójdziesz kupić nowe, w efekcie okaże się jak w powiedzeniu - "Skąpiec dwa razy płaci!"

Przeciętny kierowca, jak powiedzieliśmy na początku, wybiera świece według trzech kryteriów – producenta, ceny, opinii znajomych… Nie jest to jednak do końca poprawne, gdyż tych kryteriów jest znacznie więcej, dlatego aby wybrać dobre świece zapłonowe, trzeba wiedzieć jakimi kryteriami należy je dobierać i na co zwrócić uwagę przy zakupie świec samochodowych. Porozmawiamy o tym dzisiaj, opowiemy o tym, jak wybrać odpowiednie świece , aby służyły długo, a pieniądze nie zostały wyrzucone na wiatr.

Głównym zadaniem, które musimy wykonać jest zakup wysokiej jakości świec zapłonowych, które zapewnią doskonałą dynamikę, stabilną pracę silnika przy każdej prędkości obrotowej oraz oszczędne zużycie paliwa.

Świece zapłonowe — specyfikacje termiczne


Ten parametr wskazuje, jak temperatura robocza świecy zapłonowej zależy od trybu pracy silnika. Aby zwiększyć temperaturę roboczą stożka termicznego, z reguły zwiększa się jego długość, przestrzegając górnego progu - 900, po którym następuje zapłon jarzeniowy.
Świece zapłonowe dzieli się również zwykle ze względu na charakterystykę termiczną na: „zimne” i „gorące”.

„Gorące” nazywane są świecami, które są instalowane w konwencjonalnych silnikach spalinowych, to znaczy tych, które nie doświadczają dużych obciążeń temperaturowych. W efekcie samooczyszczanie się nagaru ze świec następuje już przy stosunkowo niskich temperaturach.

„Zimne” świece są instalowane na silnikach wymuszonych, które są poddawane dużym obciążeniom i zmianom temperatury. Im „zimniejsza” jest świeca zapłonowa, tym wyższą temperaturę może wytrzymać bez żarzenia. Samooczyszczanie takich świec zachodzi w wysokich temperaturach, więc jeśli umieścisz je na zwykłym silniku, bardzo szybko ulegną one awarii, ponieważ zakres temperatur silnika po prostu nie pozwoli im „samooczyścić”. Jakie są kryteria wyboru świec zapłonowych?
- Typ korpusu świecy (kształt, rozmiar, rodzaj połączenia, elektroda).
- Gorący numer.
- Elektrody, szczeliny między nimi.
- Zakres temperatur i inne właściwości termiczne.
- Liczba elektrod.

Przede wszystkim patrzymy na średnicę i długość gwintu świecy, następnie zwracamy uwagę na rodzaj gniazda głowicy cylindrów. Ten moment jest bardzo ważny, ponieważ jeśli świeca zapłonowa nadmiernie wystaje do cylindra, ryzykujesz uszkodzenie grupy tłoków. Głowice cylindrów (głowice cylindrów) mogą współpracować z kilkoma rodzajami obudów świec zapłonowych, jednak nie należy wykluczać możliwości niekompatybilności.

Świece zapłonowe nowej generacji mają dłuższe izolatory ceramiczne niż starsze świece zapłonowe. Wskazane jest kupowanie świec tego samego planu, co zainstalowałeś, to znaczy należy wziąć pod uwagę długość i wymiary.

Gorący numer

Po ustaleniu długości i wymiarów zwróć uwagę na liczbę blasku świecy. Ten parametr wskazuje ciśnienie w cylindrze, przy którym nastąpi właśnie ta poświata. Co to jest przedwczesny zapłon? Dzieje się tak, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się nie od iskry, ale od rozgrzanej elektrody świecy zapłonowej. Wskaźnik ten odgrywa ważną rolę, dlatego musi koniecznie spełniać wymagania określone przez producenta jednostki napędowej. Czasami dozwolone jest stosowanie świec z większym zapłonem jarzeniowym niż to konieczne, ale w żadnym wypadku z mniejszym, ponieważ grozi to poważnymi konsekwencjami: wypaleniem zaworów lub tłoków, uszkodzeniem uszczelki głowicy cylindrów itp.

Szczelina iskrowa

Odległość między elektrodą boczną a centralną jest implikowana. Być może nie wiedziałeś, ale każdy producent ma inny interwał. Źle dobrany lub ręcznie wyregulowany iskiernik może okazać się dla Ciebie dużym utrapieniem w postaci przerw w pracy silnika lub zwiększonego zużycia paliwa.

Zakres temperatur świec

Pod zakresem temperatur zwykle rozumie się temperaturę ogrzewania świecy podczas pracy silnika. Idealnie zakres ten powinien wynosić od 500 do 900, niezależnie od trybu pracy ICE. Oznacza to, że nie ma znaczenia, jakie będzie obciążenie silnika lub temperatura - reżim temperaturowy świecy nie przekroczy limitów określonych przez producenta. Dlaczego należy to wziąć pod uwagę? To proste, jeśli świeca ma niski lub zbyt szeroki zakres, na izolatorze mogą tworzyć się osady węgla, co powoduje większość „problemów ze świecami”. Następuje zwarcie lub awaria z boku i pojawia się bariera, która uniemożliwia normalne iskrzenie. Ponadto, ze względu na wzrost lub spadek zakresu temperatur, żywotność świec jest znacznie zmniejszona.

Kontakt wyłącznie z autoryzowanymi sklepami, takimi jak https://2407.pl/, w których kupisz nie tylko świece zapłonowe do swojego samochodu, ale także inne akcesoria.

Liczba elektrod (bok)

Pierwsze świece zapłonowe miał jedną elektrodę, która znajdowała się z boku. Postęp nie stoi w miejscu, a dziś w sprzedaży można znaleźć świece zapłonowe z dwiema, trzema, a nawet czterema elektrodami. To jeszcze bardziej zdezorientowało i tak już niezbyt dobrze poinformowanych kierowców, niektórzy bardzo „dalecy” błędnie uważają, że moc silnika zależy od liczby elektrod. W rzeczywistości liczba elektrod nie ma nic wspólnego z mocą, głównym celem, do którego dążyli twórcy świec poprzez zwiększenie liczby elektrod, była stabilność, czyli nieprzerwane dostarczanie iskry. Mówiąc najprościej, gdy jedna elektroda zawiedzie, druga lub trzecia pomoże, itd. W rezultacie iskrzenie będzie zawsze stabilne i punktualne. Drugim powodem dodania elektrod jest zwiększenie żywotności świec.